|ZI★GA★ZI| velo kaujas mašīnas.

Visvairāk lolotais sporta velosipēds ir Leaf Cycles D One street/park tipa rāmis, kas pielāgots downhill specifikai.

Šajā stāstā visam sākums ir aizmugurējais rats, kurš tika salikts no Leaf Cycles aploces, pieticīgas Novatec rumbas un DT Swiss spieķiem. Tikai pašā sākumā šis rats bija citam velosipēdam, kurš atļāvās nekaunīgi pavērt vaļā plaisu rāmja apakšā. Ar to mirkli bija skaidrs, ka tūlīt taps viens jauns projekts. No veikala plaukta tika nocelts Leaf Cycles D One rāmis, kura krāsa bija identiska ar aizmugurējo ratu, tai brīdī gan nezinot, ka būs sarežģīti piemeklēt priekšējo ratu pēc toņa. Ražotāja Leaf Cycles darbība bija kaut kur apstājusies ap 2012. gadu, tāpēc detaļas itsevišķi Latvijā bija deficīts. Zināms bija tas, ka šis velo taps lēnām un pamazām līdz brīdim, kad to varēs saukt par saliktu, tikmēr bija jānobrauc komponentes no nodevīgā Diamond Back.

Tika veikts uzlabojums salāgojot rāmi ar aizmugurējo ratu. Rumbas ass tika nomainīta no 9mm uz 12mm un jaunajam rāmim tika paplašinātas šlices uz 12mm.

 Aptuveni salikts tas devās savas pirmās  downhill sacensības pirmajā braucienā ar pārāk lielu ātrumu akmeņu sekcijā un izlidojot no trases atsitas pret koku. Jauns rāmis, tik tiko, pat vēl nenomaksāts iegūst bukti tā augšējā daļā. Leaf Cycles D One rāmis ir chromo materiāla, tāpēc tas ir īpaši izturīgs un bukte nav mainijusi tā ģeometriju vai izturību, velosipēds ir ticis tikai pie jaunas iesaukas "buktīte" un iespiedumu, kuru rotā RockShox uzlīme.

 

RockShox Pike 351 u-turn nebija grūta izvēle, tā brīža rekomendētākā dakša ar regulējamu gājienu no 95-140mm. Tā buktīti padarija transformējamu no parka uz downhill velosipēdu. Ar RockShox dakšu buktīte tiek pie SRAM X0 slēdžiem un Avid Code bremzēm, kas nekad nav atteikušas bremzēšanu. Joprojām paliekam uzticīgi SRAM konsernam.

Buktītes spēka gadi bija no 2014.-2016. gadam, kad tās īpašniekam Kristapam Miķelsonam nesa vairākus apbalvojums downhill (HT klasē) un prieku braukt ar velosipēdu.

NS Bikes Soda FR1 projekts tika īstenots pateicoties talantīgai kalnu nobraucienu mīļotājai un komandas Two Wheel Generation ģimenes loceklei Aijai Pertovskai. 

Ar savu 24`` riteņu, parka Haro Bikes velosipēdu piedalijusies un labus panākumus guvusi tādās sacensībās kā ātruma nobrauciens Siguldas pilsētas trasē, Red Bull Road Rage, Asinsspiediens. Un nu ir runa par downhill sacensībām un sievietēm. Grūti atrast simpātisku sieviešu velosipēdu, kas būtu paredzēts ekstrēmai braukšanai lejā pa kalnu. Tāpēc Free ride nevis DH rāmis NS Bikes Soda FR1. Tas ir mazāks un veiklāks, kopā ar FOX 36 Talas RC2 2013 Kashima coat 160mm dakšu un Fox DHX RC4 2013 Kashima coat amortizātoru. Lai būtu saskanīgi un pa tēmai ar NS Bikes detaļām (aploces, pedāļi, stūre, stūres iznesums, rokturi) tika izveidota krāsu kompozīcija. Arī Hope EVO 2 rumbas pieskaņotas anodēti zilajā. Attīstīt ātrumu Sodai palīdz SRAM X0, bet elegance atspoguļojās Formula One R1 bremzēs.

Šis velosipēds tā saimniecei ir nesis kaudzi komplimentus, ovācijas, prieku un pats galvenais uzvaras sacensībās.

Kaujinieciskais Dartmoor Roots Black Angel. 


Ar šo velosipēdu poļu braucējs Szymon Godziek pasaules prestižākajās free ride sacensībās Red Bull Rampage grieza atmugurisko salto pāri 22m platajam kanjonam Arizonā. Ražotājs orģinālajā komplektācijā paredzējis to ar Rock Shox Boxxer RC dakšu, Rock Shox Kage RC amortizātoru, SRAM X7 ātrumu pārslēdzēju, Avid DB5 bremzēm un paša Dartmoor ražotajām rumbām, pedāļiem, stūri un citām detaļām. 






Tas viss ir labi, bet |ZI★GA★ZI| velo vēlējās uzbūvēt ideālu. Par pamatu Roots rāmis ar Rock Shox Kage RC amortizātoru, bet kā sulīgi nogatavojies kivi desertam pa virsu nāk DVO Emerald. Runā, ka Emerald esot advancētākā amortizācijas dakša, kas jebkad uzbūvēta. Tās ražotājs DVO ir salīdzinoši jauna firma, kuru vada cilvēki ar milzīgu pieredzi amortizācijas jomā. Var teikt, ka Emerald komentārus neprasa, ja nu vienīgi svars ir lielākais šādu dakšu konkurencē, tas palien zem 3kg un ir par 68 gramiem smagāks par Rock Shox Boxxer RC. 
Melnais enģelis ripo uz NS Bikes Enigma Rotary ratiem un virsū Continental Mountain King riepas.
 
SRAM X01 DH Type 2.1 desmit ātrumu pārslēdzējs. 
Velosipēds aprīkots ar bremzēm un ne jau kaut kādām bremzēm, bet gan ar raksta augšējā stāstā minētajām Avid Code un konkrēti tām. Jā, vienīgās lietotās komponentes uz pavisam jaunā Dartmoor, kas būvēts 2017. gada downhill sezonai. Bremzes sevi pārliecinoši pierādijušas iepriekšējos gadus un varbūt pat glābušas dzīvības. 

Bet gandrīz viss pārējais uz šī velosipēda ir no Funn kompānijas, kurai mēs esam arī vieni no izplatītājiem Latvijā. 

Tā lūk, komandas Two Wheel Generation braucējs un |ZI*GA*ZI| velo mehāniķis Kristaps vienā personā 2017. gadā pa trasi trauksies lejā ar demoniski melno enģeli ar emeraldzaļām acīm |★|






 .